Blogger Template by Blogcrowds

Bilmeyenler için açıklayalım...
Bir hafta önce bloglar aleminin ilgiyle izlenen blogcularından Kıymet tarafından 'kitaplar' konusunda mimlenmiştim. Fazla mızıkçılık etmeden iyi bir dost olarak bildiğim blogcu arkadaşıma sorumluluğumu yerine getireyim...

1. Şu an okumakta olduğunuz kitap ve kısaca konusu:

Son onsekiz yılımın en değerli varlığını yaşanmımdan silip atmaya çalışırken Dharma yayınlarından çıkan Aykut Oğut'un 'Evrenden Torpilim Var' kitabıyla tanıştım. Bir televizyon yıldızı dostum, geçmişimi arabamın silecekleriyle silmeye çalıştığımın fark etmiş ve yağmursuz bir havada çalışan sileceklerin gıcırtılarından gıcık kaparak bu kişisel gelişim kitabını önerilmişti.
Kitapta Rhonda Byrne'nın The Secret/Sır adlı kitabında anlatılanlar Aykut Oğut'un bakış açışıyla yeniden anlatılmış; yazar yaşamı güzelleştirebilmek için evrenden neyi ve nasıl istememiz gerektiğinin püf noktalarını anlatmaya çalışıyor.
Ben de kitabı bitirir bitirmez on sekiz yıllık geçmişimin bir an önce silinebilmesi için evrene mesajlar göndermeye başladım, mesajlarımın sonuçlarını merakla bekliyorum, gelen sonuçları sizlerle de paylaşırım, içiniz rahat olsun...

Bu arada biraz şımarıklık gibi olacak ama kendi yazdığım 'Yazarın Ölümü' adındaki yedinci romanımı da şu anda okuduklarımın arasına eklemeliyim. Konusuna gelince; bir yazar, bir roman ve o yazarın yarattığı roman kahramanının yazarıyla iç içe geçen garip macerası anlatılıyor. Son cümle biraz garip oldu ama başka türlü yazılamazdı! Günün birinde basıldığı zaman okuyacak olursanız; (Beni ikna edenlerin basılmadan da okuma şansı olabilir...) yaşamın gerçekleri ve yaşamın saçmalıkları arasına sıkışan günümüz insanının kaosuna bir de benim gözümden tanık olursunuz...


2.En son aldığınız kitap:

Ben konserve edilmiş bilgileri okumaktan pek hoşlanmadığım halde 'Evrenden Torpilim Var' adındaki kitabı   sözünü ettiğim dostumun yönlendirmesiyle satın almıştım; kitapta anlatılan birçok şeyi de sevdim; sanırım doğru zamanda doğru bir kitapla buluşmuş olmalıyım...
Kitabın yazarının benimle aynı tiyatro bölümünden mezun olması ve onun hocalarından bazılarının da arkadaşım olması ayrı bir cazibe noktası...

3.Şimdiye kadar aldığınız kitaplar arasında en sevdiğiniz:

Turgut Özakman hocamın 'Korkma İnsancık Korkma' romanı blogcu arkadaşım Kıymet gibi en sevdiğim kitaptır; onunla aynı kitabi sevdiğimizi anımsamak içimi bir hoş etti; biraz daha kurcalayacak olursak kim bilir daha neleri anımsayacağız...
Bu satırları tiyatro bölümündeki öğrenciliğim sırasında dört yıl boyunca yazarlık dersi vererek bana yazarlığın ne olduğunu öğreten hocama bir güzellik olsun diye yazmadım. Gerçekten iyi bir roman! Biraz çarpık, biraz mahsum, biraz da umutsuz bir aşkı basit bir dille anlatılıyor, aşkın uç noktalarını yaşamak isteyenlere şiddetle tavsiye olunur...

4.Bir türlü bitiremediğiniz, bitirseniz de illallah dedirten kitaplar:

Şımarıklık yapmaya devam ederek Orhan Pamuk'un romanlarını okumaktan zevk aldığımı itiraf etmeliyim; biraz mazoistçe bir durum ama...
'Sessiz Ev', 'Beyaz Kale' ve en önemlisi de 'Benim Adım Kırmızı' romanları su gibi akıp gitti. 'Bir gün bir kitap okudum ve bütün hayatım değişti,' diye başlayan 'Yeni Hayat' romanı ise ilk satırı dışında pek de beni etkilemedi. 'Mahsumiyet Müzesi' benim için sıradan bir roman olarak anımsanacak. 'Kara Kitap' ise okurken çok zorlandığım, birkaç kez, 'Bana ne bu piskopatın bunalımından, onun bunalımlarıyla karışık saçmalıklarının kahrını çekmez zorunda mıyım...' diyerek elimden bırakmaya niyet ettiysem de sonuna kadar okumayı başardım ve okuduğum en iyi romanlardan birisi olarak anımsayacağım; çok kahrını çektiğimden mi, yoksa gerçekten iyi bir romam olduğundan mıdır, bilemiyorum...
Nobel ödüllü Doris Lessing'in 'Gene Aşk' adındaki kitabının ne kadar uğraştıysam da sonunu getiremedim. Orhan Pamuk'un 'Kara Kitap'ını bile okumayı başardığım halde Doris teyzeyi sonuna kadar okuyamanın huzursuzluğu hala içimdedir...

5. Elinizdeki kitap bitince okumayı düşündüğünüz kitap:

Çok değer verdiğim bir dostumla, henüz adının koymadığımız bir kitabı birlikte okumaya başlayacağız; önerisi olan varsa, değerlendirmeye açığız...

Ben de son kitabı çok satanlar listesine girmeyi başaran yazar arkadaşım Patricia Muradi ile kendisini hiç tanımadığım halde davetimi karşılıksız bırakmayacağını sandığım Brajeshwari'den yanıt rica ediyorum...

3 yorum:

Teşekkürler yeni mimcimsin artık..

Perşembe, 17 Aralık, 2009  

Mimlenmek iyi midir?

Sevinmeli miyim?

Cuma, 01 Ocak, 2010  

Sevin sevin hatırlanmak iyidir ;)

Cuma, 01 Ocak, 2010  

Sonraki Kayıt Önceki Kayıt Ana Sayfa